E ușor să pierzi din vedere adevăruri importante dacă uiți să privești viața prin ochii consumatorilor cărora încerci să le vorbești în fiecare zi prin ceea ce face brandul pe care îl reprezinți. Mai jos înșirăm 10 dintre ele, fără a avea pretenția că sunt adevăruri absolute.

1. Când e interesant, e interesant pentru toată lumea

Dacă ție, indiferent că lucrezi în echipa de marketing sau într-o agenție, ceva nu ți se pare interesant, nici consumatorilor nu o să li se pară. Lucrurile, imaginile, conceptele interesante nasc aceeași emoție în oameni, indiferent de backgroundul lor.

2. Creierul procesează textul și clipurile video diferit

Textele implică atenție sporită, analiză logică, îi fac pe oameni să se aplece cu un ochi critic asupra informațiilor prezentate. Clipurile video, pe de altă parte, sunt procesate cu mai multă relaxare, chiar cu pasivitate, și printr-un filtru emoțional. Mai simplu spus, cuvintele te fac să gândești, imaginile te fac să simți, și trebuie să știi cum să alegi vehiculul potrivit pentru tipul de răspuns pe care vrei să-l produci.

3. Vedem lumea printr-un filtru propriu

Vedem lumea nu așa cum e ea ci așa cum suntem noi. Cu toții avem o privire asupra lumii „deformată” de backgroundul nostru cultural. E bine să ținem minte acest lucru când ajungem în situația de a avea opinii diferite față de anumite lucruri.

4. Deprofesionalizează-ți simțul critic

Propunerile creative ar trebui privite ca prin ochii publicului larg. Imaginează-ți că nu lucrezi în marketing sau publicitate și întâlnești campania la care lucrezi – ți-ar atrage atenția?

5. Nu crede tot ce spune lumea că o să facă

Deseori descoperi mai ușor ce fac consumatorii când îi observi decât când îi întrebi ce fac. Și acest lucru nu se întâmplă neapărat pentru că ei vor să te inducă în eroare. Deseori se păcălesc pe sine vizavi de cum cred că se vor comporta într-o anumită situație.

6. Nu-i desconsidera pe consumatori

Nu doar modul în care tu ai ajuns la „adevărurile” tale este valid, ci și cel al consumatorilor. Nu-i privi de sus și încearcă să găsești modalități prin care brandul să le îmbunătățească viața.

7. Trendurile noi nu duc la dispariția celor mai mai vechi

Tik Tok a devenit una dintre cele mai populare platforme, dar acest lucru nu conduce la scăderea imediată a numărului de utilizatori Facebook, de exemplu. Trendurile ajung să se suprapună.

8. Interacțiunea cu brandurile nu e prioritatea nimănui

Oamenii au lucruri de rezolvat, facturi de plătit, vase și rufe de spălat. Nimeni nu se trezește dimineața gândidu-se cu entuziasm la ce-o să mai posteze brandul X pe Facebook. Cu cât înțelegi mai repede că oamenilor nu le pasă de branduri, cu atât mai bine. Campaniile trebuie să țină cont de acest lucru și să nu-i pună pe oameni să trecă printr-o întreagă aventură pentru a se înscrie într-un concurs sau să dea un like unei postări. Asigură-te că le atragi atenția oamenilor, că le oferi ceva de interes și că le ușurezi munca pentru a interacționa cu brandul pe care îl reprezinți.

9. Insight-uri se pot găsi oriunde

Uită-te în direcția consumatorului și a vieții lui, a brandului, a produsului, a culturii din jurul produsului, la ce se întâmplă în societate, la modul în care evoluează categoria.

9. Presupunerile pot naște neînțelegeri

Agenția și echipa de brand pot avea definiții diferite pentru aceleași lucruri – ce înseamnă engagement, succes al unei campanii, o abordare creativă. E bine să discutați de la bun început despre aceste lucruri pentru a avea un limbaj comun și nu lăsa loc pentru neînțelegeri.

Dacă vrei să descoperi adevăruri despre publicitate, marketing și consumatori, îți recomandăm cărțile lui Dave Trott – lecturi ușoare, pline de învățăminte și zero bullshit.

Fii pe lista Frameworks,
newsletterul Get Started

Înscrie-te pe lista celor care primesc acces gratuit la resursele care simplifică munca profesioniștilor din marketing!

    * Află mai multe despre ce Privacy Policy are acest website.