După ce la finalul anului trecut, Instagram și-a trimis angajații să stea de vorbă cu mai mulți creatori de conținut de pe platformă pentru a le explica cum evoluează algoritmul aplicației și ce-ar trebui să facă pentru a avea succes pe platformă, unii dintre ei nu s-au putut abține să nu vorbească public despre ce-au aflat. Nu s-au apucat să povestească lucruri confidențiale pentru a se distra, ci pentru că mulți dintre ei erau șocați.

Instagram vrea să folosești toate funcțiile platformei. Te răsplătește sau penalizează în funcție de cât de implicat ești.

Creatorii de conținut au aflat în cadrul întâlnirilor cu reprezentanții Instagram că strategiile lor de conținut ar trebui să includă imagini, clipuri video, Stories, Reels, chiar și Live-uri. Rachel Reichenbach, unul dintre creatorii de conținut care au văzut prezentările legate de ce și-ar dori Instagram ca oamenii să posteze pe platformă, a fost prima care a publicat o listă cu formatele și frecvența postărilor recomandate de reprezentanții platformei.

Iată răspunsurile oferite de reprezentanții Instagram la 3 întrebări de pe buzele tuturor creatorilor de conținut ce-și doresc să-și crească conturile:

1. Ce să public pe Instagram?

Ar trebui să folosești toate formatele disponibile, nu doar poze: stories, reels, postări video sub un minut, postări mai lungi de 1 minut pentru IGTV, live-uri.

👉 Pentru stories, Instagram recomandă să le arăți urmăritorilor lucruri din culise, cum te pregătești pentru ceva ce publici pe feed sau cum ajungi să creezi ceva ce urmează să ajungă la aceștia.

👉 Pentru reels, Instagram recomandă să creezi clipuri de 15 secunde cu muzică sau voice-over, care să fie distractive sau informative.

👉 Postările video pentru feed ar trebui să fie scurte și de impact, să te pună în cea mai bună lumină, să-i încânte pe urmăritorii tăi.

👉 Clipurile pentru IGTV ar trebui să fie compuse din serii dedicate unui anumit subiect relevant pentru tine sau să te folosești de ele pentru a povesti în detaliu ceva de interes pentru urmăritorii tăi.

👉 Live-urile pe Instagram ar trebui folosite pentru a-ți invita prietenii să facă ceva sau pentru a purta conversații cu urmăritorii tăi.

2. Cât de des ar trebui să postez pe Instagram în 2021?

Conform reprezentanților Instagram, algoritmul va favoriza creatorii de conținut care folosesc toate funcțiile aplicației și care postează lucruri de calitate. Cât despre numărul acestora, recomandările acestora sunt următoarele:

👉 3 postări pe săptămână în feed, aici incluzând și postările de tip reels sau IGTV distribuite pe profil

👉 8 – 10 serii de stories pe săptămână și cel puțin două stories pe zi

👉 4 – 7 postări reels pe săptămână

👉 1 – 3 clipuri IGTV pe săptămână, aici fiind incluse și Instagram Live-urile

3. Ce-ar trebui să fac pentru a avea un engagement mai bun pe Instagram în 2021?

Recomandările reprezentanților Instagram pentru creatorii de conținut au inclus și tips and tricks pentru a genera mai mult engagement:

👉 Pentru stories – folosește toate butoanele și opțiunile interactive (nu toate odată, dar pe rând) – poll-uri la care urmăritorii să poată alege variantele preferate, întrebări la care ei să poată alege un răspuns sau să trimită un răspuns, muzică adăugată din baza de date a Instagram, stickere, poze din galeria telefonului adăugate în story, distribuirea unei postări publicate în feed, distribuirea unui clip publicat în IGTV.

👉 Pentru postările în feed  – folosește un format vertical cu o proporție de 4:5, include hashtaguri și locații în postările tale, răspunde la comentariile primite, folosește postări de tip carusel pentru a-i ține pe oameni cât mai mult pe postarea ta (ceea ce e pe placul algoritmului), postează și imagini și clipuri video sub 1 minut, nu doar un singur tip de conținut.

👉 Pentru postările video pentru IGTV – publică conținut original, care îți aparține în totalitate, folosește opțiunea Series pentru a crea playlists, folosește-te de aplicații de editare video pentru a-ți face clipurile cât mai interesante și atractive din punct de vedere vizual.

👉 Pentru postările de tip Reels – folosește hashtags, urmărește trendurile curente și publică postările tale la momentul potrivit, creează-ți conținutul pentru reels direct în aplicație.

👉 Pentru live-urile pe Instagram – anunță de dinainte că urmează să ai un live stream, setează un titlu atractiv pentru live-ul tău, asigură-te că folosești o conexiune la internet stabilă pentru a păstra calitatea imaginii pe tot parcursul live-ului, distribuie-l apoi pe IGTV.

E șocant, nu? Instagram se așteaptă să dedici foarte mult timp dezvoltării de conținut, ba chiar să ieși din zona ta de confort și să înveți să folosești toate tool-urile din aplicație pentru a avea o șansa să-ți crești contul și să ajungi la cât mai mulți oameni.

Există vreo strategie Instagram pentru 2021 care să-ți garanteze că vei avea succes?

În principiu, da. Și aceea ar fi să investești în alinierea conținutului tău cu ceea ce își dorește Instagram de la creatorii de conținut, și anume să-i țină pe oameni cât mai mult în aplicație. Instagram nu vrea să-și vadă utilizatorii fugind pe TikTok pentru că acolo sunt lucruri mai interesante. Dacă reușești să aduci pe Instagram conținut valoros, platforma te va răsplăti.

E un pic nedrept că alogitmul Instagram ține cont de modul în care folosești aplicația și că îți penalizează conținutul publicat când nu bifezi destule tool-uri din ceea ce are de oferit. În același timp, dacă ești printre creatorii de conținut care vor să crească organic pe Instagram și au chef să se folosească de toate recomandările Instagram, poți ajunge să-ți crești contul organic mai bine decât o fac rivalii tăi prin campanii plătite.

Reels este acest nou tool din cadrul Instagram, menit să devină un competitor pentru TikTok. Chiar acum, acest tip de conținut este o scurtătură spre succes. Totodată, conținutul de tip Reels este și motivul pentru care engagementul multor oameni a scăzut în toamnă. Acest lucru s-a întâmplat pentru că impactul Reels în algoritmul Instagram este mai mare în această perioadă. Odată ce tool-ul nu va mai fi atât de nou, cel mai probabil că impactul său va fi readus la normal. – Rachel Reichenbach despre cum poți folosi Reels pentru a-ți crește contul de Instagram

Reels trebuie să facă parte din strategia ta pentru Instagram în 2021 pentru că acest tip de conținut te poate ajuta să-ți crești reach-ul organic mai mult decât ai fi sperat vreodată. De exemplu, Lissette Calveiro – un influencer care a discutat de asemenea cu reprezentanții Instagram în toamnă – a spus că reach-ul total al contului său a crescut cu 555% după ce a început să publice Reels.

Cum să scrii o strategie Instagram pentru 2021 care să aibă sens?

Având în vedere schimbările din ultima vreme, pentru 2021 ar fi bine să:

👉 Găsești moduri prin care să generezi discuții în comentariile postărilor tale din feed. Cea mai simplă metodă e să pui întrebări la care urmăritorii tăi să răspundă.

👉 Găsești teme de conținut ce te-ar putea duce pe Explore page. Uită-te la propriul tău Explore page și trece în revistă care sunt cele mai frecvente tipuri de conținut ce apar acolo, care sunt temele abordate, ce hashtaguri folosesc. Creează și tu acest tip de conținut care să fie relevant și atractiv pentru publicul tău țintă.

👉 Folosești opțiunea de carusel pentru postările publicate în feed. Nu doar că acest format de postare ține oamenii mai mult pe acea postare, dar și apare în newsfeed cu diferite imagini pe post de primă poză din serie, ceea ce-l face să aibă mai multe șanse de a fi remacat de utilizatori.

👉 Te inspiri de pe TikTok și să-ți creeazi propriile clipuri de 15 secunde pentru Instagram Reels. Nu uita că Instagram își dorește Reels create în aplicație și că poți folosi hashtags în descrieri, ceea ce va face ca clipurile tale tip Reels să apară în rezultatele pentru căutările utilizatorilor pentru diferite cuvinte cheie.

👉 Adaptezi recomandările Instagram pentru numărul de postări la ceea ce poți face. Sănătatea ta psihică și fizică e mai importantă decât fuga după noi urmăritori pe Instagram. De exemplu, postează un singur clip Reels pe săptămână, nu trei, dacă doar de atât ai timp și nu-ți permiți să lucrezi cu o agenție.

👉 Creezi conținut pe care oamenii vor vrea să-l salveze. Grafica devine din nou importantă – mai ales acum, când Instagram ar cam vrea ca oamenii să se oprească la postări din feed pentru a citi textul de pe imagini. Gândește-te ce fel de mini-infografice ai putea crea pentru publicul tău!

Un adevăr incomod despre Instagram în 2021

Dacă nu e important pentru strategia ta de comunicare online să ai o prezență organică pe Instagram, poate că nu e cazul să-ți investești timpul și energia aici. Până și pentru creatorii de conținut al căror job e să publice lucruri pe Instagram, așteptările reprezentanților platformei sunt șocante sau ilare. Dacă business-ul tău e cu totul altul, și impactul Instagram în modul în care afacerea ta crește sau funcționează este unul limitat, e perfect normal să vrei să petreci din ce în ce mai puțin timp aici.

Dacă vezi în aceste schimbări o șansă de a-ți crește contul pentru că acesta este important pentru business-ul tău, ia în considerare outsourcingul unei părți din ceea ce înseamnă să creezi conținut pentru Instagram. Poți vorbi cu o agenție sau cu un freelancer. S-ar putea să fie mai eficient și mai puțin costisitor decât să-ți investești tu timpul în aceste task-uri.

Acestea fiind scrise, sperăm că acum îți e măcar puțin mai clar cum și ce ar trebui să postezi pe Instagram în 2021 pentru a-ți crește contul.

Fii pe lista Frameworks,
newsletterul Get Started

Înscrie-te pe lista celor care primesc acces gratuit la resursele care simplifică munca profesioniștilor din marketing!

    * Află mai multe despre ce Privacy Policy are acest website.