Aplicația Telegram începe să devină un canal de comunicare relevant și pentru branduri, antreprenori și influencers

Telegram e o aplicație de chat ce și-a propus să ia locul WhatsApp în telefoanele oamenilor din întreaga lume. Spre deosebire de aplicația de chat din portofoliul Meta, Telegram are mai multe funcționalități, instrumente speciale pentru administrarea de comunități și oferă, se pare, mai multă siguranță și confidențialitate utilizatorilor. Astăzi ne vom uita la funcționalitățile Telegram și la modurile în care poți începe să o folosești în beneficiul companiei, proiectului sau brandului tău personal.

Chat, grupuri, canale – ce trebuie să știi despre aplicația Telegram

Chat pe Telegram

Poți folosi Telegram pe mai multe device-uri în același timp, adică și pe telefon și în browser și în aplicația pentru desktop. Spre deosebire de WhatsApp, Telegram nu o să-ți spună că folosești deja aplicația în altă parte și să o închizi acolo pentru a o folosi dincolo.

Poți transfera orice tip de fișier de până la 2 GB. WhatsApp te lasă să încarci doar foto, video sau documente. Acest lucru face Telegram un instrument util și pentru muncă, mai ales că include și alte funcționalități ce pot permite unei echipe mici să-și desfășoare activitatea mai ușor. Practic, chat-ul în grupuri private poate înlocui un tool de project management.

În chat-ul cu prietenii ai la dispoziție teme grafice, stickere, emoji și GIF-uri, să poți face conversațiile cât mai puțin plictisitoare.

Poți realiza apeluri audio sau video. Așa cum poți și prin WhatsApp, dar pe Telegram ai și multe alte opțiuni, multe destinate sporirii confidențialității și protecției tale. Poți șterge toate conversațiile avute cu cineva, inclusiv de pe dispozitivul lor. Poți seta mesaje care să se șteagă automat după o zi, o săptămână sau o lună. Poți seta o dată de expirare a contului tău, adică să ți se șteargă contul automat împreună cu toate datele și conversațiile tale dacă nu deschizi aplicația vreme de o lună, câteva luni sau un an.

Grupuri pe Telegram

Spre deosebire de WhatsApp, grupurile create pe Telegram pot avea până la 200.000 de membri, administratorii acestora având la dispoziție o întreagă suită de opțiuni destinate structurării conversațiilor și managementului permisiunilor utilizatorilor. Astfel pot păzi grupul de un haos generalizat. Creatorul grupului poate desemna moderatori cu puteri depline sau parțiale, care pot, printre altele, restrânge permisiunile utilizatorilor care creează probleme. De exemplu, blocarea parțială a unui membru care creează probleme scapă grupul de problema specifică (spam, injurii, fișiere media nedorite) fără a interzice acestuia accesul în grup pentru a citi ce se mai întâmplă.

Pentru oricine face parte dintr-un grup de WhatsApp al asociației de bloc, și înțelege cât de enervanți pot fi anumiți membri ai unui grup, tool-urile oferite de Telegram sunt mană cerească. Iar dacă vorbim de managementul unui grup cu mii sau zeci de mii de membri, ele fac diferența între un grup din care poți extrage ceva bun și un vis urât, cu prea multe notificări.

Grupurile de pe Telegram pot fi publice sau private. Cele private funcționează la fel ca cele de pe WhatsApp. În grupuri fie adaugi oameni manual, fie le pui la dispoziție un link prin care să intre în grup. O altă modalitate este aceea de a cauta grupul după numele acestuia. (Search-ul Telegram arată și grupuri publice, și canale și utilizatori ce își doresc să fie găsiți astfel.)

Pe Telegram există și grupuri publice pe care le poți descoperi în secțiunea Groups Nearby – grupuri cu membri care se află în apropierea ta, la câteva sute de metri sau la câțiva kilometri.

Canale pe Telegram

Canalele de pe Telegram reprezintă moduri prin care o entitate poate publica rapid, către un număr infinit de urmăritori mesaje text, link-uri, clipuri video sau fotografii. Câteva exemple de canale Telegram la care te poți abona și tu sunt Casa Jurnalistului, The New York Times sau Radio Europa Liberă.

Canalele pot face parte din strategia ta de comunicare, fie că e vorba de cea dezvoltată pentru un brand, o publicație, un proiect sau brandul tău personal.

Iată 3 moduri în care poți folosi canalele de Telegram în business:

Proiecte de Conținut pe Telegram

Proiectele de conținut pot atrage oamenii la care un brand vrea să ajungă oferindu-le informații sau experiențe de care sunt aceștia interesați. Spre deosebire de un website dedicat sau de o pagină de Facebook ori un cont de Instagram, ori chiar de un newsletter, setarea inițială și brandigul implică zero costuri, iar administrarea de zi cu zi a canalului nu implică niciun cost asociat trimiterii, hostingului sau accesului la proprii urmăritori. Fondatorii Telegram vor să mențină serviciul gratuit și, deși nu putem să credem că acest lucru va rămâne așa mereu, cel puțin pentru câțiva ani nu va trebui să plătești să ajungi la oamenii care îți urmăresc canalul.

Alerte pe Telegram

Un alt mod în care poți folosi un canal de Telegram în business e setarea unui feed de alerte. Poate clienții tăi vânează anumite produse sau reduceri, ori vor să știe unde va ajunge food truck-ul tău. Dacă informațiile în timp real sunt importante pentru oamenii pe care îi vrea brandul tău printre cumpărători, un canal pe Telegram care să le ofere aceste informații în mod gratuit poate fi o soluție.

Comunități pe Telegram

Dacă lansezi un nou brand și ți-ai dori o comunitate în jurul acestuia, poate are mai mult sens să strângi oamenii pe Telegram și nu pe Facebook. În primul rând, ai acces organic la toți oamenii care te urmăresc și la oameni din listele de contacte ale urmăritorilor – dacă aceștia dau mai departe postările tale. În al doilea rând, o aplicație de chat e mereu pornită, chiar dacă rulează în background. E foarte simplu să ajungi la oameni cu un mesaj și să-i convingi să facă un anume lucru direct de pe telefon. Iar un lucru foarte tare legat de Telegram e și faptul că integrează până și servicii de plată, prin intermediul boților. Poți avea un magazin din care oamenii să poată cumpăra lucruri direct în Telegram prin intermediul unui grup sau canal.

Dacă lansezi un nou brand și ți-ai dori o comunitate în jurul acestuia, poate are mai mult sens să strângi oamenii pe Telegram și nu pe Facebook. În primul rând, ai acces organic la toți oamenii care te urmăresc și la oameni din listele de contacte ale urmăritorilor – dacă aceștia dau mai departe postările tale. În al doilea rând, o aplicație de chat e mereu pornită, chiar dacă rulează în background. E foarte simplu să ajungi la oameni cu un mesaj și să-i convingi să facă un anume lucru direct de pe telefon. Iar un lucru foarte tare legat de Telegram e și faptul că integrează până și servicii de plată, prin intermediul boților. Poți avea un magazin din care oamenii să poată cumpăra lucruri direct în Telegram prin intermediul unui grup sau canal.

Dacă te apuci acum să gândești o strategie de marketing pe Telegram poate părea că te grăbești. Telegram are jumătate de miliard de utilizatori, și doar 27% dintre aceștia sunt din Europa. Însă, în România, în prezent, Telegram e a doua cea mai descărcată aplicație de comunicare, fiind depășită doar de WhatsApp. E totodată pe locul 8 în topul celor mai descărcate aplicații la nivel de țară, indiferent de tip, unde depășește și Instagram, și Facebook. Aplicația are un ritm de creștere impresionant și va răsplăti cu siguranță pe cei care vor fi prezenți aici încă de la început.

Fii pe lista Frameworks,
newsletterul Get Started

Înscrie-te pe lista celor care primesc acces gratuit la resursele care simplifică munca profesioniștilor din marketing!


    * Află mai multe despre ce Privacy Policy are acest website.