TNS este unul dintre cele mai importante grupuri de consultanță din lume. Unul dintre instrumentele pe care le-au creat pentru a îmbunătăți activitatea de management al mărcii este și modelul relației consumator-brand.
Emoția se află în centrul acestei relații, în sensul că ea exercită o forță inconștientă asupra alegerilor noastre și este continuu implicată când vine vorba de modul în care răspundem la mărci. De aceea, o bună utilizare a simbolismului va ajuta la construirea unui brand puternic, deoarece poate comunica emoția mai profund decât numele sau narațiunea. Indiferent dacă este conștientă sau nu, fiecare alegere pe care o face marca include simboluri pe care consumatorii le vor observa – sentimentul generat și vibrația ambalajului, alegerea culorilor, fonturilor și a formelor. De exemplu, culorile diferite ale ambalajului evocă sentimente diferite și astfel creează așteptări diferite față de produs.
Modelul relației consumator-brand
Cum ar trebui să folosești acest cadru? Ei bine, atunci când ajuți o agenție parteneră să înțeleagă mai bine marca pe care o reprezinți (sau pe care vrei să o construiești), te poți folosi de întrebările de mai jos pentru a-ți face briefingul mai clar:
1) Care sunt caracteristicile produsului? Ce nevoi ale consumatorilor satisfac acestea?
2) Ce valori sociale sunt importante pentru brand? Cum sunt aliniate acestea cu identitatea socială a consumatorilor? Cum îi ajută marca pe oameni să spună ceva despre ei înșiși?
3) Ce simboluri folosește marca? Cum le percep consumatorii? Ce emoții provoacă?
4) Care sunt nevoile funcționale ale consumatorului? Care sunt/ar trebui să fie caracteristicile produsului pentru a rezolva acele nevoi specifice?
5) Care sunt nevoile identitare ale consumatorilor? Din ce grupuri sociale fac ei parte? Care sunt valorile sociale esențiale pentru ei? Cum poate marca să adere la acele valori sociale?
6) Ce simboluri apreciază consumatorii? Care sunt așteptările lor emoționale vizavi de brand? Ce provoacă o reacție emoțională din partea consumatorilor? Cum poate marca să integreze diferite simboluri în aspectul produsului sau în experiența oferită la fiecare punct de contact cu consumatorul? Cum poate marca să genereze aceleași emoții în rândul consumatorului în toate punctele de contact?
Dacă vrei să descoperi mai multe tool-uri și resurse care să-ți îmbunătățească briefurile, urmărește-ne pe LinkedIn, unde publicăm periodic lucruri noi.
Modelul relației consumator-brand
TNS este unul dintre cele mai importante grupuri de consultanță din lume. Unul dintre instrumentele pe care le-au creat pentru a îmbunătăți activitatea de management al mărcii este și modelul relației consumator-brand. Emoția ...
Ce e o comunitate, până la urmă? Dar o rețea?
Cuvintele pe care le folosim sunt importante nu doar pentru a ne face înțeleși, cât și pentru a ne ghida propriile gânduri vizavi de viitor. În anumite cazuri, aceste cuvinte pot face ...
POSM Design – cum ne-am adaptat serviciul în ultimul an
Ne mândrim că suntem de ajutor oamenilor de marketing din echipele clienților noștri. Deseori acest lucru înseamnă să ne adaptăm stilului lor de lucru, pentru a le putea oferi ceea ce au ...